MULTI TAREA // MULTITASKING
The Myth of Multitasking
When you multitask, you do everything worse [the most recent and best research is definitive]. We need to tell our students and teachers that to succeed, they need periodically to turn it off. Not easy, since this is a generation that experiences their “Blackberries” and their “iPhones” as extensions of their minds.
Simulation makes itself easy to love and difficult to doubt… I like my colleague’s characterization of simulation as: “doing and doubting” This critical stance needs to be part of pedagogy.
Sherry Trukle
MIT Professor
Sociologist author
“The Second Self”
IT Digital technology and Today’s Students
El Mito de la Multitarea
Cuando se trabaja o hace multitarea (multi-tasking), todo va peor (las investigaciones recientes son claras y definitivas) Necesitamos decirles a nuestros estudiantes y maestros que para salir adelante, debe entrenarse periódicamente de dejar de hacerlo (apagarlo)
Nada de facil, por cierto, ya que es una generación que esta acostumbrada a sus teléfonos inteligentes Balckberries e iPhone, como extensiones de su mente.
Las simulaciones son fáciles de amar y difíciles de dudar. Me gusta como un colega las caracteriza como: “hacer y dudar”. Este factor critico, necesita ser llevado a la pedagogía como una parte integral.
Etiquetas: MULTITASKING
<< Home